X_MUЖINA
וידאו – צילום ועריכה פביאן פיטוסי
יש להזמין כרטיסים מראש
מחיר כרטיס רגיל 70 ש”ח
כרטיס הנחה לתושבי שלומי, אזרחים ותיקים,סטודנטים, חיילים,
משרתי שנת שרות ונוער 50 ש”ח
תשלום בביט לטלפון 050-2882117
נשמח לבואכם
מרכז היוצרים שלומי
נא לכבות מכשירים. אנחנו צוללים אל תוך תודעתה של אישה בעולם האנדרואידי החדש בו גברים הם מהמכונה, מציאות היא מדומה, החיים הם חלק ממסיבה ושינה היא מצרך נדיר.
עולם בו בסיס הדחף האנושי מונע מסיפוק והנאה מיידיים. בני אדם וויתרו על צביונם בתמורה להתמכרות לאגואיזם והפיכת בני אדם אחרים ל"מוצרים" שגם אותם ניתן לרכוש או לחילופין לזרוק לפח. העולם הפך לכפר גלובאלי של זומבים חסרי זהות. לאחר שהאנושות השורדת מפורקת מכל יסוד וערך, רעבה וצמאה לא רק לאוכל ומים ושרוייה באימה לקיומה העתידי.
המטרה- כיבוש השכל האנושי והפרטים הרבים של אוכלוסיית העולם. שליטה פסיכולוגית על מה שתחשבו, תרגישו, תחוו ותחשקו. שליטה פיזית עצבית ומוטורית על הגוף האנושי.
ומותר האדם מהמכונה?
האדם הופך ליצור אנדרואידי וכך מגיע ל"פסגת האושר האנושי" .
X-MUжINA
"הגבר מהמכונה"
המילה – MUSHINA ברוסית משמעותה- גבר, אך היא דומה מאוד למילה – machine( מכונה ) באנגלית
כולם כבר מדברים על כך שהתחלנו עידן חדש של צורת תקשורת והתנהלות אנושית חדשה המבוססת על טכנולוגיות, מסכים ומכשירים, אבל אף אחד עדיין לא לגמרי הבין איך את החוקיות של התקשורת הזאת, או איך להגדיר את התקשורת הזאת?
תתארו לכם שאתם לוקחים ילד בן שנה שרק מתחיל לומר מילים ראשונות ומכניסים אותו לכיתה א' ומצפים ממנו שכבר יתחיל לכתוב ולקרא. זאת החוויה שלנו כרגע בעולם האנושי החדש.
"הוא היה יוצא אל העולם ללא הגנה. חשוף. כאדם ללא עור, שכל זרד או גרגר חול מציק בבשרו
וככל שהיה חשוף ומסתנוור מאורו של עולם, כך אטם את עצמו בשתיקותיו. "
איך מתקשרים רגשות כמו – אימה, אהבה עזה, שמחה עמוקה, עצב… בעולם שמבוסס על מסכים וטכנולוגיה של תקשורת מנוכרת? בעולם של תקשורת באמצעות מכשירים מנוכרים? בעולם שאין בו בכלל מקום לרגש… איך גבר מתקשר רגשות? האם לגבר מותר לתקשר רגש? מה ההגדרה של גבר בעולם החדש? מה מקומה של האישה בעולם החדש? ואיך נראת אהבה? איך נראים יחסים בין גבר ואישה בעולם מנוכר?
איך תראה המציאות היומיומית שלנו בעידן הטכנולוגי החדש? כמה יחד או לבד נהיה?
עד כמה יהיה גדול הפער בין המכשור ובין האנושיות? ומי ישרת את מי? המכונות את האדם או האדם את המכונות?
זה הזמן לנחם לחבק להרגיע….
ההצגה משלבת וידאו ארט ותאורה המחליפים את התפאורה הפיזית, על מנת לייצר חוויה מנותקת מהפיזיות, חוויה של כניסה לעולם של מציאות מדומה.
הדמויות נעות על הציר בין אנושיות לבין מכשירים רובוטים.
ניתוקים וחיבורים הם חלק בלתי נפרד מהשפה הבימתית הן בתונעתיות של הדמויות, בעיצוב הוידאו והתאורה ובדרמוטורגיה.
שטח המשחק מתפרש על פני כל החלל הן בתוך הקהל והן בגבהים שונים בתוך החלל.
והכל קורה בו זמנית , כך שכל צופה יכל ליצר לעצמו את הנרטיב שהוא בוחר לצפות בו באותו הרגע, כמו בזיפזופ בין ערוצי טלוויזיה, או מסך מחשב שפתוחים בו הרבה חלונות. או כמו קצב החיים המסחרר שאנו חיים בו.
לאורך כל המופע שזורה מוזיקה המכניסה את הצופה לחוויה של מסיבה שאינה נגמרת. את פסקול המקורי של ההצגה ניתן למצוא גם באתר התיאטרון.
זוהי חוויה תיאטרונית המזמינה את הצופה לייצר בעצמו נרטיב המתאים לו, להתחבר לדימויים מתוך עולמו הפנימי העמוק ולהזכר שתמיד אפשר לבחור ושלרגש האנושי לעולם לא יהיה תחליף…
בx-mushina ("הגבר מהמכונה") ישנו ניסיון אמיתי לשחרר את היצירה מן הצורך הנרטיבי של סיפור ליניארי והגיוני. ההצגה מציעה לצופה אפשרות להיפתח לרעיונות חדשים ומעוררת בו מעיינות פנימיים של תובנה עמוקה שאנו פחות רגילים לגעת בהם. רצף התמונות הנחשפות מול הצופה עוזרות לו בו זמנית ללכת בהתחלה לאיבוד ואחר כך להשתחרר מכבלי ההיגיון ולהתחבר למתרחש מתוך עולמו הפנימי האסוציאטיבי , הרגשי, ללא מעצורים רציונאליים. יצירה שהיא חוויה כוללת לכלל החושים, כך שהקהל תמיד אקטיבי בצפייתו.
ליצירה היגיון ומציאות משלה המציעים שילוב אומנויות שונות המאפשר עולם בימתי חוויתי בעל חוקים משלו. 5 דמויות פועלות בחלל בו זמנית, כל אחת ברצף העלילה שלה ומידי פעם היא נפגשת במקרה או שלא ברצף עלילה של דמות אחרת. דמות האישה המייצגת גם את דמות הבימאית, יוצרת את האפשרות לשינוי תמידי של המתרחש , כך שהחוויה הן של הקהל והן של השחקנים תמיד חייה ומפתיע.
הנושא והרעיון הבסיסי של היצירה נבחרים על ידי הבמאי מתוך הכרות את חברי האנסמבל. באותו זמן גם נבחר החלל שבו צפויה היצירה להתרחש ומשכללים אותו כך שכל המחלקות הרב תחומיות תוכלנה להיות פעילות ומוכנות לניסיון .החלל הוא גורם מאוד חשוב בהתפתחות היצירה. כמו רחם חי המתפתח ומפתח את העומד להיוולד. כל חזרה מתנהלת כאירוע בפני עצמו הוא מקיים את החוקיות של אירוע אמנותי עם התחלה אמצע וסוף. השחקנים מתכוננים ומודעים שמרגע שהחזרה התחילה כל החומרים הנובעים מהמבצעים הם חלק מאירוע אומנותי. החזרות פתוחות לכל אפשרות של הפתעה מבורכת והתנסות חדשה. לפעמים גם מגיעים בהפתעה אורחים הצופים בחזרה כמו הייתה הצגה.
תהליך החזרות נמשך כתשעה חודשים והתחיל עם סדרת שאלות למחקר הנבדקות בחדר החזרות בכלים יצירתיים. החומרים האישיים של היוצרים נובעים מהם בתהליך העלאת נושאים ושאלות מתוך עולמם הפנימי. כל יוצר הינו חומר הגלם של היצירה המתהווה. שילוב העולמות השונים מהווה את היצירה. היצירה הינה חופשייה ומפתיעה ומתחוללת בה תנועת שינויי תמידי המשנה גם את מה שחשב הצופה בה שהיא בעיניו רק רגע אחד לפני. לאתגר שכזה נדרשים פתיחות, גמישות, אומץ לא לדעת ואמונה איתנה שהכול כבר נמצא. החיפוש וההתגלות המוצעים ביצירה הולכים יד ביד ומזמינים את הצופים לחוויה דומה.
היצירה מתפתחת ודיאלוג ביו הדברים המתחילים להתבהר לבין אלה המבקשים להתגלות. בשלב אחרון לאחר שבעה חודשים של זרימת החומרים מתחילים בתהליך עריכה ודיוק של התמונות המרכיבות את הפאזל. העיקרון המנחה הינו שגם בתוך הקבוע יש מקום לבלתי צפוי, לחדש. עתה היצירה מוכנה למפגש עם קהל. ההנחיה למשתתפים הינה להיות ערים לכל דבר חדש שקורה באותו רגע של האירוע ולתת לזה מרחב ומקום בתוך הקיים.
יצירה זו הינה תוצאת שנות מחקר רבות המתקיים כשגרה אמנותית של היוצרים באנסמבל שלומי. אלה עוסקים במחקר המרחב המופלא והעשיר בין היוצר והיצירה. מחקר אנתרופולוגי של קבוצת אמנים שיצירותיהם משקפות תמיד את התפתחותה של היצירה והעוסקים בה. אמנים ההולכים יד ביד ומזינים במסירות ובאהבה הדדית אחת.